hasło
Nazwa
BEZPŁATNA INFOLINIA : 800 493 494
Polska Unia Onkologii

Kampania „Pokonać raka”

Wydawnictwo Medical Media Solutions zaprasza do zapoznania się z kolejną edycją kampanii "Pokonać Raka". Publikacja ukaże się 15 października wraz z dziennikiem Rzeczpospolita. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat roli profilaktyki oraz właściwego leczenia w walce z nowotworami.

Zapraszamy do lektury publikacji w wersji online: http://tnij.org/pokonacraka

Publikację otwiera wypowiedź dr. n. med. Janusza Medera – Prezesa Polskiej Unii Onkologii, który prezentuje skale problemu oraz zachęca do wypracowania i właściwego sfinansowania strategii prewencji i profilaktyki nowotworowej. O wyzwaniach polskiej onkologii widzianej oczami pacjentów mówi Szymon Chrostowski – Prezes Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych. Godnymi polecenia są również artykułu Fundacji Rak’n’Roll na temat programu Boskie Matki, skierowanego dla kobiet w ciąży chorych na raka oraz Kwiatu Kobiecości na temat diagnostyki raka jajnika.

Twarzą kampanii została Ania Szubert, która przez media nazywana jest „najradośniejszą pacjentką onkologii w Polsce”. Odważyła się ona relacjonować swoją walkę z rakiem w mediach społecznościowych i zyskała wsparcie dziesiątek tysięcy osób. W bardzo szczerym wywiadzie opowiada jak istotne jest wsparcie bliskich w chorobie i jak nowotwór może przewartościować myślenie o świecie.

Kampania ukazała się z okazji Europejskiego Dnia Walki z Rakiem Piersi. O skali problemu, właściwej diagnostyce i o tym jak walczyć o życie można przeczytać w wywiadzie z Elżbietą Kozik – Prezes organizacji Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Kobiety chorują nie tylko w październiku, dlatego ważne jest aby mówić o roli profilaktyki raka piersi przez cały rok. O kampanii Avon kontra Rak Piersi o raz o tym, dlaczego działalność społeczna wpisana jest w DNA firmy rozmawiamy z Barbarą Goździkowską – Dyrektor Generalną Avon Polska.

Godnym polecenia jest również edukacyjny materiał na temat żywienia w chorobie nowotworowej. Objawy niedożywienia lub wyniszczenia występują u 30-80% chorych. Niedożywienie prowadzi do obniżonej sprawności fizycznej i psychicznej, utraty masy mięśniowej i obniżenia efektywności układu immunologicznego. Odpowiednio wcześnie wprowadzone żywienie medyczne, nawet tuż po rozpoznaniu choroby nowotworowej, nie tylko znacznie poprawia samopoczucie pacjenta, ale także wspomaga leczenie. Warto zapytać się lekarza czy w przypadku konkretnej osoby nie można zastosować specjalistycznych preparatów odżywczych.

Jednym z ważniejszych tematów publikacji jest profilaktyka i lęk przed badaniami. Przełamanie wewnętrznych barier przed diagnozą kosztuje Polaków wiele wysiłku mimo, iż wynik badania niczego nie zmienia – nie czyni nas ani zdrowszymi, ani bardziej chorymi. To tylko niezbędna wiedza, na temat stanu zdrowia własnego organizmu, która jest potrzebna do ewentualnego podjęcia dalszych działań. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem w którym prezentujemy dane z raportu „Miej serce do zdrowia” oraz informujemy o roli profilaktyki zdrowotnej i finansowej w walce z chorobą.

Dr n. med. Maciej Pysz z Beskidzkiego Centrum Onkologii porusza istotny temat bólu w chorobie nowotworowej. Szacuje się, że w Polsce około 200 tys. osób wymaga leczenia bólu nowotworowego. Współczesna medycyna dysponuje obecnie szerokim zakresem leków, które są w stanie skutecznie opanować ból nowotworowy nawet u 95% chorych. Niestety pacjenci często nie zgłaszają swoich dolegliwości.

Poprzez wypowiedzi zaproszonych ekspertów publikacja ma edukować, wspierać, a także zachęcić do rozmów o roli profilaktyki w walce z rakiem. Wydawca ma nadzieję, że publikacja będzie to swojego rodzaju inspiracja do tego, co należy zrobić, aby nie poddać się podczas walki z chorobą. Zapraszamy do lektury.

Partnerzy medialni: rynekzdrowia.pl, zwrotnikraka.pl, termedia.pl, onkologia-online.pl, forumonkologiczne.pl.

Partnerzy merytoryczni: Polska Unia Onkologii, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Rak’n’Roll, Kwiat Kobiecości.

Partnerzy strategiczni: Nationale-Nederlanden, Nutricia Oncology, Avon Cosmetics Polska, Synevo, Revitalash, Plaza Angels.

14 Października 2015